Drie exclusieve interpretaties van de New Fiat 500, door Armani, Bvlgari en Kartell

One-Shot is Fiat’s eerste docufilm over de New Fiat 500 en geeft een kijkje achter de schermen bij de creatie en presentatie van de ‘One-Offs’. Met het crème de la crème van de modewereld, drie exclusieve interpretaties van de New Fiat 500, door niemand minder dan Armani, Bvlgari en Kartell. Olivier François, President Fiat Brand Global en FCA Chief Marketing Officer, drijvende kracht achter het One-Off-project, begeleidt je als kijker op deze ‘reis’ en vertelt over het creatieve proces waaruit deze drie unieke stukken zijn voortgekomen. De korte film is gewijd aan de drie meesterwerken die zijn geproduceerd in samenwerking met drie iconische “Made in Italy”-bedrijven: Armani, Bvlgari en Kartell. Deze tijdloze creaties zijn gemaakt gedurende een ‘reis van zes maanden’. Van de eerste ontmoetingen in het Fiat Style Center in Turijn tot de onthulling afgelopen maart in Milaan.

De korte film toont een aaneenschakeling van ontmoetingen en processen. Het gaat over teamwerk, de affiniteit tussen ontwerpers uit verschillende vakgebieden en over emoties die bij dit buitengewone project komen kijken en laat de creatie van iets unieks zien. Het resultaat zijn de drie One-Offs. Belichamingen van de stijl, creativiteit en vakmanschap die keEen reis van Turijn naar Rome en Milaan De reis begon in Turijn, de bakermat van het merk Fiat, en gaat via Rome -met zijn zonsondergangen, kleuren en lijnen die Bvlgari over de hele wereld symboliseren-, om in Milaan -de wereldhoofdstad van mode en design- aan te komen. De regio van Armani en Kartellen het decor van de onthulling van de New 500. Tijdens het filmen wordt het introductieplan ernstig verstoord. De film toont deze gespannen tijd waarin de Geneva International Motor Show werd afgelast en een plan B moest worden bedacht en in gang gezet. Het onthullingspresentatieplan van de New 500 en de One-Offs werd volledig herschreven en het decor werd verplaatst naar Milaan. Exclusief kijkje in het Style Center van Turijn In een authentieke, realistische stijl opent de docufilm de deuren van het Style Center in Turijn.

We krijgen een exclusief kijkje in de afdeling ‘Kleur en materiaal’ – een mix van een geavanceerd onderzoekscentrum en een elegant modeatelier- onder leiding van Rossella Guasco. De beelden documenteren hun bijna obsessieve aandacht voor elk detail, de “knowhow” die typisch is voor Italiaanse creativiteit, en staan stil bij de emoties van het hele team. De reis gaat verder met een interview met Klaus Busse, Head of Design. Hij legt uit wat er schuilgaat achter het creatieve proces van stijl en vormen, en de rol van de 500 in de geschiedenis van industrieel ontwerp en in het collectieve onbewuste. Het was het stijlcentrum dat een legende uit de jaren 50, de legendarische “Cinquino”, nam en het in 2007 opnieuw uitvond om het dagelijks leven en de straten over de hele wereld te “kleuren”. Het was een authentiek, uniek en opvallend antwoord op de eisen van internationale stedelijke mobiliteit. Fiat 500 Italiaans icoon Bij de lancering van de One-Offs in Milaan afgelopen maart werd Fiat 500 zelfs benoemd tot ‘Italiaans Icoon’ en ‘Erelid’ van Altagamma, het genootschap dat sinds 1992 de beste ondernemingen uit de culturele wereld en creatieve industrie verenigt met als doel de uitmuntendheid van Italiaanse producten wereldwijd uit te dragen. Een nieuw tijdperk voor de Fiat 500 Nu, in 2020, is nieuw tijdperk aangebroken en is het tijd dat de Fiat 500 al zijn populariteit gebruikt om ‘ de verandering’ te inspireren en deel uit te maken van de oplossing. Maar het pad van verandering kan niet alleen worden genomen. We hebben partners nodig met eenzelfde positieve kijk, die willen meewerken aan het verbeteren van de toestand van de aarde. Dit is de natuurlijke habitat van de drie spectaculaire eenmalige creaties, die dienen als duurzamheidstestament om de aarde te verbeteren. Armani, Bvlgari en Kartell namen deel aan het New 500-project om de verandering te stimuleren en om de komst van de eerste volledig elektrische FCA-auto te vieren. ‘One-Shot’ kan ook worden bekeken via de sociale mediakanalen van Fiat, op YouTube, Facebook en Instagram. Bovenstaande film van 15 minuten laat aspecten zien die normaal verborgen zijn voor het grote publiek en worden op een directe en effectieve manier getoond.

Een aanrader!nmerkend zijn voor “Made in Italy”. Een reis van Turijn naar Rome en Milaan De reis begon in Turijn, de bakermat van het merk Fiat, en gaat via Rome -met zijn zonsondergangen, kleuren en lijnen die Bvlgari over de hele wereld symboliseren-, om in Milaan -de wereldhoofdstad van mode en design- aan te komen. De regio van Armani en Kartellen het decor van de onthulling van de New 500. Tijdens het filmen wordt het introductieplan ernstig verstoord. De film toont deze gespannen tijd waarin de Geneva International Motor Show werd afgelast en een plan B moest worden bedacht en in gang gezet. Het onthullingspresentatieplan van de New 500 en de One-Offs werd volledig herschreven en het decor werd verplaatst naar Milaan. Exclusief kijkje in het Style Center van Turijn In een authentieke, realistische stijl opent de docufilm de deuren van het Style Center in Turijn. We krijgen een exclusief kijkje in de afdeling ‘Kleur en materiaal’ – een mix van een geavanceerd onderzoekscentrum en een elegant modeatelier- onder leiding van Rossella Guasco. De beelden documenteren hun bijna obsessieve aandacht voor elk detail, de “knowhow” die typisch is voor Italiaanse creativiteit, en staan stil bij de emoties van het hele team. De reis gaat verder met een interview met Klaus Busse, Head of Design. Hij legt uit wat er schuilgaat achter het creatieve proces van stijl en vormen, en de rol van de 500 in de geschiedenis van industrieel ontwerp en in het collectieve onbewuste. Het was het stijlcentrum dat een legende uit de jaren 50, de legendarische “Cinquino”, nam en het in 2007 opnieuw uitvond om het dagelijks leven en de straten over de hele wereld te “kleuren”. Het was een authentiek, uniek en opvallend antwoord op de eisen van internationale stedelijke mobiliteit. Fiat 500 Italiaans icoon

Bij de lancering van de One-Offs in Milaan afgelopen maart werd Fiat 500 zelfs benoemd tot ‘Italiaans Icoon’ en ‘Erelid’ van Altagamma, het genootschap dat sinds 1992 de beste ondernemingen uit de culturele wereld en creatieve industrie verenigt met als doel de uitmuntendheid van Italiaanse producten wereldwijd uit te dragen. Een nieuw tijdperk voor de Fiat 500 Nu, in 2020, is nieuw tijdperk aangebroken en is het tijd dat de Fiat 500 al zijn populariteit gebruikt om ‘ de verandering’ te inspireren en deel uit te maken van de oplossing. Maar het pad van verandering kan niet alleen worden genomen. We hebben partners nodig met eenzelfde positieve kijk, die willen meewerken aan het verbeteren van de toestand van de aarde. Dit is de natuurlijke habitat van de drie spectaculaire eenmalige creaties, die dienen als duurzamheidstestament om de aarde te verbeteren. Armani, Bvlgari en Kartell namen deel aan het New 500-project om de verandering te stimuleren en om de komst van de eerste volledig elektrische FCA-auto te vieren. ‘One-Shot’ kan ook worden bekeken via de sociale mediakanalen van Fiat, op YouTube, Facebook en Instagram. Bovenstaande film van 15 minuten laat aspecten zien die normaal verborgen zijn voor het grote publiek en worden op een directe en effectieve manier getoond. Een aanrader!

print
Klik hieronder op de f om op Fb te delen
Winkelmandje
There are no products in the cart!
Subtotal
0,00
Total
0,00
0